Voucher Ανέργων 29-64 ετών: Μια επιταγή εμπειρίας
Ευκαιρία για δωρεάν κατάρτιση καθώς και απασχόληση 500 ωρών με αμοιβή έχουν άνεργοι ηλικίας 29-64 ετών, μέσω των κουπονιών (vouchers) που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Εργασίας, μέσα από το Πρόγραμμα «ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ 29-64 ΕΤΩΝ ΣΕ ΚΛΑΔΟΥΣ ΑΙΧΜΗΣ ΜΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ».
- Συνοπτικά: Απασχόληση (500 ώρες) καταρτισμένου προσωπικού χωρίς κανένα απολύτως κόστος για την Επιχείρησή σας
- Αμοιβή, Ιατροφαρμακευτική κάλυψη και ασφαλιστική κάλυψη (έναντι κινδύνου, ατυχήματος κ.λ.π) των εκπαιδευομένων από το Πρόγραμμα (και όχι από την επιχείρηση)
- Εκπαιδευόμενοι: άνεργοι, ηλικίας 29-64 ετών, απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ, Δευτεροβάθμιας & Μεταδευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
Σκοπός της δράσης είναι η επίτευξη μιας δομημένης πορείας εισόδου των άνεργων νέων στην αγορά εργασίας, η οποία δυνητικά καταλήγει στην τοποθέτησή τους σε θέσεις απασχόλησης σε επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν της χώρας. Ενδεικτικά δε αναφέρονται ως τέτοιες, οι: ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, επιχειρήσεις σύνθετης τουριστικής ανάπτυξης, επιχειρήσεις συνεδριακού τουρισμού, επιχειρήσεις εκθεσιακού τουρισμού, επιχειρήσεις δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες εστίασης, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, εταιρείες μεταφορών και επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, επιχειρήσεις κρουαζιέρας, επιχειρήσεις επαγγελματικών σκαφών, λειτουργίας μαρίνων, επιχειρήσεις επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών καθώς και επιχειρήσεις εξυπηρέτησης των ανωτέρω, μέλη ή μη του Σ.Ε.Τ.Ε., στις οποίες δεν συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα το ελληνικό δημόσιο και οι οποίες για την πρόσληψη του προσωπικού τους δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν.2190/1994 όπως ισχύει σήμερα.
Κάθε άνεργος που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, εφ’ όσον επιλεγεί βάσει των κριτηρίων και της διαδικασίας που περιγράφεται στην παρούσα, θα εγγραφεί σε «Μητρώο Ωφελούμενων» και θα δικαιούται την «Επιταγή Εισόδου στην αγορά εργασίας», η οποία θα του δώσει τη δυνατότητα να λάβει υπηρεσίες συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (θεωρία και πρακτική).
Το φυσικό αντικείμενο των προγραμμάτων κατάρτισης (θεωρία και πρακτική) θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/10/2017.
Συνολικά στον Β’ Κύκλο αυτής της πράξης αναμένεται να ωφεληθούν 6.650 άνεργοι νέοι έως 29 ετών, εκ των οποίων:
- 994 θα είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίων/ΤΕΙ και
- 656 θα είναι απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Επιταγή Εισόδου στην αγορά εργασίας: Αφορά στην οικονομική αξία ποσού 670€ (αντιστοιχεί στις ανωτέρω υπηρεσίες των Παρόχων), το οποίο αντιστοιχεί στη λήψη υπηρεσιών κατάρτισης (θεωρία και εποπτεία και παρακολούθηση πρακτικής) καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές (6,45%) των επιδομάτων των ωφελούμενων (θεωρία και πρακτική).
Εκπαιδευτικό Επίδομα: Περιλαμβάνει το επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και το επίδομα πρακτικής άσκησης. Το εκπαιδευτικό επίδομα ανέρχεται ως εξής:
- Για μεν τους αποφοίτουςΑΕΙ/ΤΕΙ 458€ (συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων κρατήσεων) εκ των οποίων 400€ αντιστοιχούν στο επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και 2.058€ συνολικά, αντιστοιχούν στο επίδομα πρακτικής άσκησης (980€ για την α΄ φάση και 1.078 € για την β΄ φάση).
- Για τους αποφοίτους Υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας/Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης248 € (συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων κρατήσεων) εκ των οποίων 400€ αντιστοιχούν στο επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και 1.848 € συνολικά, στο επίδομα πρακτικής άσκησης (880€ για την α΄ φάση και 968€ για την β΄ φάση).
Στο ως άνω εκπαιδευτικό επίδομα έχει ληφθεί υπόψη και η κάλυψη των αναγκών μετακίνησης των ωφελούμενων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Επίσης, στο πλαίσιο της πράξης θα υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα πιστοποίησης των προσόντων των ωφελούμενων για 7 βασικές ειδικότητες
1.Υπάλληλος τηλεφωνικού κέντρου/ κρατήσεων
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, από το Α ως το Ω της τηλεφωνικής επικοινωνίας, βασικές αρχές έκδοσης εισιτηρίων, συστήματα διαχείρισης, βασικές αρχές πωλήσεων, αύξηση πωλήσεων.
- Υπάλληλος Επισιτιστικού Τομέα (Υπάλληλος Εστιατορίου/Μπαρ/Συνεδρίων)
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, γενικές αρχές λειτουργίας εστιατορίου και κουζίνας, δομή επισιτιστικού τομέα, λειτουργία εστιατορίου, λειτουργία μπαρ, σκεύη και τρόποι σερβιρίσματος, αύξηση πωλήσεων μέσω προτάσεων, κ.α. Πιθανές θέσης πρακτικής για τους εκπαιδευόμενους (χωρίς να περιορίζονται σε αυτές) είναι: βοηθός σερβιτόρου/ σερβιτόρος (A la carte/ Buffet/Banqueting),βοηθός μπαρ/ μπουφέ (barman/barista), υπάλληλος καθαρισμού κουζίνας
- E‐Commerce & Hospitality Sales & Marketing
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, από το Α ως το Ω της τηλεφωνικής επικοινωνίας, βασικές αρχές πωλήσεων, αύξηση πωλήσεων, βασικές αρχές μάρκετινγκ, αρχές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, εισαγωγή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οργάνωση δεξιώσεων και συνεδρίων, κ.α. Πιθανές θέσης πρακτικής για τους εκπαιδευόμενους (χωρίς να περιορίζονται σε αυτές) είναι: Υπάλληλος τμήματος μάρκετινγκ & πωλήσεων (online & offline), υπάλληλος τμήματος συνεδρίων και εκδηλώσεων, κ.α.
- Υπάλληλος Ψυχαγωγίας & Χώρων Ευεξίας και Αθλητισμού
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, από το Α ως το Ω της τηλεφωνικής επικοινωνίας, αθλητικός τουρισμός, τουρισμός ευεξίας, ψυχαγωγία και διασκέδαση στον τουρισμό, κ.α. Πιθανές θέσης πρακτικής για τους εκπαιδευόμενους (χωρίς να περιορίζονται σε αυτές) είναι: Υπάλληλος σπα & κέντρου θαλασσοθεραπείας (φροντιστής, υποδοχή κ.α.), υπάλληλος γυμναστηρίου, φροντιστής πισίνας, υπάλληλος αθλητικών εγκαταστάσεων, εμψυχωτής τουρισμού, κ.α.
- Υπάλληλος Υποδοχής/ Εξυπηρέτησης πελατών
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, συστήματα διαχείρισης (PMP), αρχές λειτουργίας υποδοχής, βασικές αρχές πωλήσεων, αύξηση πωλήσεων κ.α.
- Υπάλληλος Τμήματος Ορόφων & Λινοθήκης
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, οργάνωση, δομή και λειτουργία τμήματος ορόφων και λειτουργίας, διαδικασίες καθαρισμού και πρότυπα εργασίας τμήματος ορόφων κ.α. Πιθανές θέσης πρακτικής για τους εκπαιδευόμενους (χωρίς να περιορίζονται σε αυτές) είναι: Καμαριέρα, βαλές (Houseman), οροφοκόμος, καθαριστής/ρια κοινόχρηστων χώρων, υπάλληλος τμήματος λινοθήκης κ.α.
- Τουριστικός Αντιπρόσωπος
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες όπως: Εισαγωγή στον τουρισμό, εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση παραπόνων, κανόνες συμπεριφοράς και ηθικής τουρισμού, πρότυπα εμφάνισης, εισαγωγή στα είδη τουριστικών πρακτορείων, περιγραφή εργασίας τουριστικών αντιπροσώπων, κ.α. Πιθανές θέσης πρακτικής για τους εκπαιδευόμενους (χωρίς να περιορίζονται σε αυτές) είναι: Αντιπρόσωποι σε θέρετρο / Resort Representatives, αντιπρόσωποι υπεύθυνοι για τις μεταφορές /Transfer Representatives, αντιπρόσωποι υπεύθυνοι για παιδιά / Children Representatives, κ.α.