By Emili Yerolatsiti / fb: Milo Yerol
Το πρώτο Fright Night του 2022 έφτασε και σκεφτήκαμε να κάνουμε μια μίνι απονομή «βραβείων» για τις κυκλοφορίες τρόμου του 2021! Στις υποψηφιότητες θα συμπεριλάβω και τις καθυστερημένες κυκλοφορίες λόγω πανδημίας – που είχανε στην ουσία τελειώσει και τα γυρίσματα και την επιμέλεια το 2020 (μπορεί και νωρίτερα). Ίσως βρείτε στις παρακάτω προτάσεις κάποια που να σας ξέφυγε!
Στην κατηγορία «Η Φύση Εκδικείται», θα πρέπει να παραδεχτούμε και το Gaia (Jaco Bouwer) και το In The Earth (Ben Wheatley) που σίγουρα δεν είναι εύπεπτα για όλο το κοινό, και ο συμβολισμός και οι καλλιτεχνικές λήψεις και στα δύο ίσως κουράσουν ή αποπροσανατολίσουν τον θεατή, αλλά έγινε δυνατή δουλειά και στις δύο αυτές παραγωγές που αξίζει να σημειωθεί. Ό,τι πρέπει αν δεν έχεις όρεξη για άλλο ένα ακόμη slasher ή στοιχειωμένο σπίτι με παιδάκια με λευκές νυχτικιές. Και τα δύο είχαν πολλές υποψηφιότητες σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου και, μάλιστα, το Gaia τσέπωσε και μερικά από τα σχετικά βραβεία.
Στην κατηγορία «Μα κοίτα τι Ωραία που Πέθαναν» ξεχωρίζει για τις χρωματικές του παλέτες και τον συμβολισμό το στυλιζαρισμένο πολυαναμενόμενο σίκουελ Candyman (Nia DaCosta, με Jordan Peele στη συγγραφή). Αν και δεν κέρδισε τις εντυπώσεις σε κάποια πρακτικά σημεία, ιδιαίτερα σε σχέση με τον ρυθμό και το κλείσιμο, από πλευράς «καλαίσθητων» σκοτωμών, πετυχημένων εφέ «body horror» και ωραίων λήψεων κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε μακελειού, η Nia DaCosta άνοιξε την πόρτα για την αναβίωση του θρύλου του Candyman και δεν απογοήτευσε.
Στην κατηγορία «Τι Εννοείς Κάτι Τρέχει με το Παιδί» εύκολα παίρνει το βραβείο το Antlers (Scott Cooper) που εάν και θα μπορούσε να σταθεί στα πόδια του σε οποιαδήποτε κατηγορία φολκ τρόμου, ο νεαρός Jeremy T. Thomas στηρίζει τη βαριά ατμόσφαιρα και την απομόνωση μια μικρής πόλης του Όρεγκον στους μικρούς αλλά δυνατούς ώμους του καθ’ όλη τη διάρκεια. Επίσης για το ίδιο βραβείο θα άξιζε να αναφερθεί και το Son (Ivan Kavanagh). Παραλίγο να συμπεριλάβω το απίστευτο Lamb (Valdimar Jóhannsson) στην ίδια κατηγορία… αλλά τελικά αποφάσισα ότι μπορεί και να βραβευτεί μόνο του για το πρώτο βραβείο «Τι Είδα Πάλι!»… Εάν το χάσατε, και έχετε όρεξη για κάτι τελείως εκτός των δεδομένων, θα σας το πρότεινα και μάλιστα χωρίς να δείτε καν το τρέιλερ – όπως δεν το είχα δει κι εγώ…και απλά έμεινα με το στόμα ανοικτό.
Στην κατηγορία «Τι Εννοείς Κάτι Τρέχει με τη Μάνα» θα το δώσουμε στο Blood Red Sky (Peter Thorwarth), ενώ για την πρώτη θέση στην κατηγορία «Τι Εννοείς Κάτι Τρέχει με τον Παπά» θα κρατήσουμε την φετινή σειρά του Mike Flanagan, Midnight Mass, χωρίς σπόιλερ αλλά με αρκετά προσωπικά παράπονα για τους μακρόσυρτους διαλόγους… Πάντως εάν το είχατε αφήσει στην άκρη, είναι μια καλή επιλογή για ένα βροχερό Σαββατοκύριακο αφού ο Flanagan έχει γίνει πλέον εξπέρ στο να στήνει μια σούπερ σκοτεινή και απόκοσμη ατμόσφαιρα.
Στην κατηγορία «Θα Ρίξω Μέσα Ό,τι Έχω και Δεν Έχω» ας αναγνωρίσουμε την προσπάθεια του The Queen of Black Magic (Kimo Stamboel), κυκλοφορία του Shudder, με μεγάλη καθυστέρηση για τη Δύση αφού γυρίστηκε το 2019 αλλά τώρα το θυμηθήκαμε όλοι. Ξεκινάει δυνατά και απλά δε σταματάει. Η προσπάθεια και μόνο, με ότι είχαν στη διάθεσή τους, αξίζει να αναφερθεί για αυτή την παραγωγή που μας έρχεται από Ινδονησία. Στην ίδια κατηγορία θα αναφέρω και τα Aftermath (Peter Winther) και There’s Someone Inside Your House (Patrick Brice), που ήταν απλά ευχάριστα, αλλά αξιοποιήσαν ότι είχαν και δεν είχαν από τα γνωστά τροπάρια και κόλπα που περιμένουμε.
Και τέλος, όχι για τις συγκεκριμένες ταινίες στην ουσία, αλλά για την τρομερή παρουσία της, το βραβείο «Βάλτε την Τώρα στα Πάντα» θα πάει στην Eugenie Bondurant με τις συμμετοχές της το 2021 στο The Conjuring: The Devil Made Me Do It (Michael Chaves) και στο Fear of Rain (Castille Landon).