Το νέο κατάστημα οπτικών της γειτονιάς των Εξαρχείων (Θεμιστοκλέους 49) μας… ανοίγει τα μάτια, βάζοντάς μας γυαλιά, τα οποία δε θα βρούμε άλλου, με το «βλέμμα» στην ποιότητα, τη διαφορετικότητα και το ιδιαίτερο στυλ.
Δύο χαμογελαστοί, ευγενικότατοι και θετικοί άνθρωποι, που σε κερδίζουν με την πρώτη ματιά! Μετά από την κουβέντα που είχαμε μαζί τους, τα είδαμε όλα… φρέσκα:
-«Φωτογραφίστε» μου το Optic Culture. Πέρα από μια καινούρια και ιδιαίτερη επιχείρηση, τι άλλο εκφράζει για σας;
ΧΡ: Είναι το όνειρο που είχαμε από μικροί και η τρέλα μας. Ήμασταν δύο φίλοι που λέγαμε «μήπως κάναμε μαζί ένα μαγαζί» και τελικά το κάναμε. Είναι ένας χώρος που μας εκφράζει! Θέλαμε να φτιάξουμε ένα μαγαζί, που να διαφέρει απ’ όλα τα άλλα και να είναι κοντά σε ‘μας! Είναι κάτι καινοτόμο, δύσκολα θα βρεις κάτι παρόμοιο με τέτοιο στήσιμο. ΓΙΩΡΓ: Είναι πια κάτι δικό μας. Δουλεύαμε σε άλλους και τώρα είναι… θα σου ‘λεγα το «παιδί» μας αλλά είναι λίγο τετριμμένο. Τώρα άσε μας εδώ μέσα απ’ το πρωί ως το βράδυ. ΧΡ: Είναι ο χώρος μας. ΓΙΩΡΓ: Το όνειρο που άρχισε να παίρνει σάρκα…
-Ήρθατε για να μείνετε και να μας βάλετε τα «γυαλιά». Ποια είναι η άποψή σας για τα Εξάρχεια και την γενικότερη πολιτιστική τους φιλοσοφία;
ΧΡ: Είναι μια περιοχή “multiculture”. Βλέπεις τα πάντα και έχει μια ωραία ησυχία! ΓΙΩΡΓ: Είναι και «γειτονιά» με όλη την σημασία της λέξης. Και η Χρύσα αλλά και εγώ που είχαμε δουλέψει σε άλλες περιοχές δεν υπήρχε αυτό το πράγμα, να χαιρετάς έναν άνθρωπο απ’ την Καλλιδρομίου, την Ζωοδόχου Πηγής κ.τ.λ. Να περνάει ο άλλος και να λες «καλημέρα»! Στις άλλες περιοχές που δουλεύαμε, ήταν το τετράγωνο που μπορεί να ήξερες μόνο. Αν έστριβες στην γωνία, μπορεί να έβλεπες κόσμο που να μην τους είχες δει ποτέ σου. ΧΡ: Επίσης, αν βλέπεις έναν άνθρωπο κάθε μέρα και να μην τον ξέρεις, θα πεις ένα «γεια» ακόμα κι αν δεν έχεις συστηθεί. ΓΙΩΡΓ: Είναι γενικά το “mood” των Εξαρχείων. Είναι παρεξηγημένη απ’ τα κανάλια και απ’ την τηλεόραση κυρίως.
-«Οπτική Κουλτούρα». Ως νέα παιδιά, τα οποία εμφανώς έχουν την τάση να καινοτομούν, ποια είναι η δική σας ματιά για τη σύγχρονη πραγματικότητα;
ΧΡ: Όταν ξεκινήσαμε να στήνουμε το μαγαζί δεν ξέραμε ότι θα γίνει όλο αυτό (δημοψηφίσματα, capital controls, εκλογές). Τα χάσαμε λίγο τότε. Εγώ πιο πολύ, αλλά ο Γιώργος ήταν πιο ψύχραιμος. Μου έλεγε «ηρέμησε». Πήγαμε πολλά πράγματα πίσω… ΓΙΩΡΓ: Κι εγώ τα ‘χασα… Δύο εβδομάδες αφού ανοίξαμε το μαγαζί έγινε το δημοψήφισμα! Με νταλίκα να ερχόσουν εδώ, μπορούσες να παρκάρεις! Δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Και εκεί που ξεκινήσαμε «φουριόζοι», κάναμε μια κοιλιά. Αλλά είπαμε πως εμείς θα λειτουργήσουμε σαν να μην υπάρχει τίποτα! Είχαμε συναίσθηση σε πια εποχή ανοίγουμε! Το «τσουλάμε» το μαγαζί σιγά-σιγά… Είμαστε και οι δύο θετικοί και πιστεύω θα τα καταφέρουμε! ΧΡ: Με “safe” ρίσκα. Πρέπει να ρισκάρουμε, γιατί έτσι είναι η φύση της δουλειάς. Όταν επενδύεις σε κάποια πράγματα, δεν ξέρεις αν θα πάνε τα πράγματα όπως θέλεις. Απλά είμαστε προσεκτικοί! ΓΙΩΡΓ: Δεν σου δίνουν και έναν χρονικό ορίζονται για το πότε θα καλυτερέψουν τα πράγματα. Βάζουμε τον δικό μας «φακό» και προχωράμε! Η εποχή είναι δύσκολη για όλους.
-Όντας ειδικοί στο να «ντύνετε» τα μάτια, δυο-τρεις βασικές συμβουλές που θα δίνατε, προκειμένου να τα προστατεύσουμε! (Τα υπόλοιπα για κάθε ενδιαφερόμενο από κοντά στο κατάστημα).
ΓΙΩΡΓ: Η πρώτη και βασική συμβουλή, μακριά από «μαϊμού». Καλύτερα να μην φοράς καθόλου! ΧΡ: Έχει την άμυνα το μάτι και ξέρει τι θα κάνει απέναντι στην ακτινοβολία και τον ήλιο! Με τα «μαϊμού» το μπερδεύεις, του χαλάς τις αντιδράσεις. ΓΙΩΡΓ: Άλλη συμβουλή για τους χρήστες φακών επαφής: «Υγιεινή». Πρέπει να τους βάζουμε το βράδυ σε καινούριο υγρό!
-Μια σύντομη αναδρομή για την εκλογή του χρόνου και του τόπου, του Optic Culture. Πώς φιλοδοξείτε να το δείτε, «με γυαλιά ή χωρίς», στο μέλλον;
ΧΡ: Να σου πω ότι είναι μια τρέλα της στιγμής. Εγώ γύριζα εδώ και όταν έφερα την Χρύσα μου λέει: «Γιώργο, εδώ είμαστε». Έχουμε περπατήσει άπειρες περιοχές και δεν ήθελε να δει τίποτε’ άλλο. ΧΡ: Ήταν άλλα δύο να δούμε, αλλά φανταζόμουν τον εαυτό μου να είμαι σ’ αυτό το μαγαζί. ΧΡ: Δεν έχουμε τρελές απαιτήσεις από αυτό. Θέλουμε να βγάζουμε ένα μεροκάματο μόνοι μας. ΓΙΩΡΓ: Να ζούμε αξιοπρεπώς! ΧΡ: Φιλοδοξούμε να αδειάζει και να γεμίζει συνεχώς και να φέρνουμε καινούρια πράγματα. ΓΙΩΡΓ: Επειδή ανοίξαμε με το budget που άντεχε η τσέπη μας, βάλαμε ιδιαίτερα brands. Αυτό που φιλοδοξούμε είναι να έχει brands τελείως ιδιαίτερα, ψαγμένα και… “value for money”. ΧΡ: Να είναι οικονομικά αποδεκτά! Αργότερα και με μια δικιά μας σειρά… ΓΙΩΡΓ: Κάποια στιγμή ναι! Αλλά θέλουμε να υπάρχουν εδώ μέσα γυαλιά και brands, που να μην υπάρχουν να μην τα βρίσκεις εύκολα, αλλά και να είναι ιδιαίτερα. Ανώνυμα, αλλά πάρα πολύ καλά γυαλιά. Όπως αυτό που σου δείξαμε τώρα, το οποίο παραγγείλαμε ήδη και είναι χειροποίητο. Δεν υπάρχει έτοιμο σε ράφι και το κάθε κομμάτι είναι μοναδικό! Ψάχνουμε γυαλιά-τέχνη, που τα αντιμετωπίζουν σαν έργο τέχνης, όχι μαζικές παραγωγές! Το σίγουρο είναι ότι αν επιλέξεις να πάρεις τα γυαλιά σου από ‘δω, θα πάρεις κάτι το οποίο θα σου ταιριάζει απόλυτα!
Από το φύλλο Νοεμβρίου (2015) του Εξαρχειώτη: