του Δημήτρη Βελοπετρόπουλου
Για τους λάτρεις του Hardcore/Μetalcore ήχου το όνομα των Αθηναίων Furor δεν είναι άγνωστο και αποτελεί σημείο αναφοράς στην εγχώρια σκηνή μαζί με μπάντες όπως οι Psycho Choke ή οι Eden Demise. Η μπάντα μετράει ήδη 15 χρόνια ζωής, με 3 full length albums, πολλά live σε όλη την Ελλάδα και opening acts σε ιστορικά ονόματα της Hardcore σκηνής όπως οι Pro Pain και οι Biohazard τον περασμένο Ιούνιο. Η αναγνωρισιμότητα, ωστόσο, που χαίρουν οι Furor στο ευρύτερο metal κοινό είναι δυνασανάλογη της δραστηριότητας και του επιπέδου της μπάντας, ίσως λόγω του ότι καταπιάνονται με ένα είδος που δεν «πουλάει» ιδιαίτερα στα μέρη μας ή μάλλον «πουλάει» επιλεκτικά. Η νέα τους δουλειά με τίτλο ‘Αrchitect The Invisible’ που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα, τρία χρόνια μετά το ‘Blind Faith Revolver’ του 2013, έχω την αίσθηση ότι θα αποκαταστήσει την αδικία αυτή, καθώς τόσο δουλεμένες συνθέσεις και γεμάτες παραγωγές δεν αφήνουν το περιθώριο να τις προσπεράσεις έτσι εύκολα.
Σάββατο μεσημέρι, λοιπόν, δώσαμε το παρών στο «κλειστό» pre-listening session του ‘Αrchitect The Invisible’ που οργάνωσαν τα μέλη της μπάντας με τη βοήθεια του Δημήτρη Κότση (3P Lab) στα φιλόξενα Soundgarden Studios. Εκεί, πέρα από το Βαγγέλη (φωνή), το Γιώργο (κιθάρες) και το Νίκωνα (τύμπανα) μας περίμενε το καινούργιο μέλος των Furor, η Έφη, γνωστή και από την παρουσία της στους 3 Fold Pain, που πήρε τη θέση του επί χρόνια μπασίστα και ιδρυτικού μέλους της μπάντας, Δημήτρη. Χαλαρό και οικείο το κλίμα λοιπόν και όσοι είχαν υψηλές προσδοκίες για το νέο album άρχισαν να επιβεβαιώνονται μόλις ο Βαγγέλης πάτησε το play.
Από τα πρώτα δευτερόλεπτα του ομώνυμου ‘Αrchitect The Invisible’ που είναι και το εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, συνειδητοποιείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια απίστευτη παραγωγή. Τεράστιος, ογκώδης, διαυγέστατος ήχος σε όλα τα επιμέρους και συνολικά. Οι Furor έτρεξαν πολύ ηχογραφώντας σε 4 διαφορετικά studios τύμπανα (Prism), κιθάρες (Def-Factory με το Reamp να γίνεται στο Fragile) και φωνητικά (Soundgarden) και φαίνεται ότι πέτυχαν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Η τελική μίξη και το mastering έγιναν από το Λάμπρο Κριτσιμά, που τον εμπιστεύονται όλα τα χρόνια της πορείας τους. Όχι ότι ο ήχος του ‘Blind Faith Revolver’ υστερούσε σε κάτι αλλά εδώ μάλλον έχουν πιάσει το 110%.
Σημαντική καινοτομία η χρήση των πλήκτρων που διαφοροποιεί το ηχόχρωμα του νέου album των Furor από τα προηγούμενα. Γίνεται περισσότερο σκοτεινό και ατμοσφαιρικό σε κάποια σημεία όπως ενδεικτικά στο τέλος του ομώνυμου ‘Αrchitect The Invisible’ ή στο ‘Τhe King in Me’. Τα πλήκτρα του Μιχάλη Παπαθανασίου (του ‘invisible’ 5ου μέλους των Furor;;;) αν και σε λίγα σημεία βγαίνουν μπροστά, διευρύνουν έμμεσα τον ήχο, ιδιαίτερα στις κιθάρες. Η προσεκτική χρήση των samples, όπως π.χ. στο ‘The Debt’ δεν αλλοιώνει σε καμία περίπτωση τον χαρακτήρα των κομματιών. O πυρήνας παραμένει τo ‘in-your-face’ groove με τα drop-down περάσματα, βασισμένα στα ουκ ολίγα χαμηλοκουρδισμένα riffs του Γιώργου και του κυρίου που ζωγραφίζει στα τύμπανα και κάνει τις νότες των υπολοίπων να ακούγονται διαφορετικές. Ο τρόπος που ο Νίκωνας παίζει με τις αξίες και τοποθετεί τις μπότες του είναι εντυπωσιακός. Δίνει την αίσθηση ότι οδηγεί προσωρινά τη φάση σε πιο math-djent μονοπάτια μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια βέβαια. Πολυδιάστατος ντράμερ. Εντυπωσιακό και το μπάσο που ακολουθεί πιστά τις πολύπλοκες μπότες του Νίκωνα και ηχογραφήθηκε από το Λεωνίδα Πετρόπουλο.
Ο Βαγγέλης παραμένει σταθερή αξία δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα harsh vocals ενώ τα μελωδικά, καθαρά φωνητικά είναι λιγότερα σε σχέση με το ‘Blind Faith Revolver’. Βέβαια τα μελωδικά ρεφραίν του Βαγγέλη είναι αντρίκια και δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με τις χαζοχαρουμενιές πολλών N.W.O.A.H.M. και djent μπαντών. Τα ‘hit’ tracks του νέου album φαίνεται να είναι τα ‘Μore Love Lost’ και ‘Saturn & Mars’ ακριβώς επειδή έχουν πιασάρικo, μελωδικό chorus και σχετικά πιο απλή δομή. Απολύτως λογικό που οι Furor επέλεξαν το πρώτο για το video που θα γυριστεί αρχές Μαρτίου.
Στο ‘Conscious Amnesiac’, το οποίο έχει ήδη δημοσιευτεί από τη μπάντα, έχουμε τη συμμετοχή στα φωνητικά του Ryan Kirby των Aμερικανών Fit For A King. Για τους fans του Christian metalcore που ο ίδιος υπηρετεί, να μην ανησυχούν – όντως το κομμάτι δεν περιέχει κάποια βρισιά! Το δεύτερο guest ανήκει στον αγαπητό σε όλους Μπάμπη Παπανικολάου των Planet of Zeus που αναλαμβάνει μέρος των βρώμικων και καθαρών φωνητικών στο προτελευταίο κομμάτι του δίσκου ‘86ed From Life’.
Ο δίσκος κλείνει με το ‘Shroud the Skin’, από τα καλύτερα tracks του album κατ’εμέ, με την post-prog εισαγωγή του, το υποκρυπτόμενο riff με τις αρμονικές – φόρος τιμής σε αγαπημένη μπάντα των Furor, θα καταλάβετε ποια – και το μελαγχολικό outro στο πιάνο.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στα lyrics τα οποία περιστρέφονται γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις και κοινωνικά θέματα (βλέπε ‘Τhe Debt’) και σίγουρα αξίζει να τους ρίξουμε μια ματιά. Πόσο μάλλον όταν στο παρελθόν οι Furor δεν έχουν διστάσει να πάρουν θέση απέναντι σε σημεία των καιρών τα οποία μεγάλο μέρος της ελληνικής heavy σκηνής – και δεν εννοώ μόνο τις μπάντες – τα αντιμετωπίζει με αδιαφορία ή ένοχη σιωπή.
Τέλος, extra credits πρέπει να δοθούν στο Γιώργο που εκτός από τις κιθάρες έχει επιμεληθεί και το artwork του δίσκου και ομολογουμένως έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
Η ώρα στο pre-listening session πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε αφού πέρα από το άκουσμα του album, μιλήσαμε με τα παιδιά, ανταλλάξαμε γνώμες και γενικά εισπράξαμε το ωραίο κλίμα που υπάρχει στη μπάντα αυτή – οι οποίοι σημειωτέον είναι και παιδικοί φίλοι.
Ανανεώνουμε λοιπόν το ραντεβού με τους Furor για τις 17 Μαρτίου όπου θα παίξουν live όλο το ‘Αrchitect The Invisible’ – και όχι μόνο – στο Release Live Show που διοργανώνουν στο An Club. Το event θα ανοίξουν οι MindthreaT και οι Rectifire.
Για περισσότερες λεπτομέρειες… Stay “EX”!